Kulunut pallonivel on taas kuin uusi, kun antaa vähän vasaraa kylkeen
ja hakkaa sen lyttyyn.
Vielä parempi konsti pallonivelen kanssa on (ei edes katsastuksessa
huomaa), kun laittaa rasvaprässiin lasikuituhartsia ja painaa sitä
rasvanipasta. Vielä mattamustaa spraymaalia päälle, niin a’vot.
Kun kondensaattori pettää matkanvarrella, niin eikun peruna-
varkaisiin. Peruna konkan tilalle, niin pääset aikas matkan ennenkuin taas
tarttee vaihtaa uus tilalle. (toimii, kerran kokeiltu)
Sitten tietysti tuo tuttu, sukkahousut tuulettajan ym. remmin tilalle.
(Niksi-Pirkassa – lue Vitsi-Pirkassa – miljoona muuta käyttömahdollisuutta
vanhoille byksareiile)
Kun kartaani heittää, niin klemmareita kylkeen ja kääntelee niitä
(Ford-ohje)
Mopoa myydessä bensan sekaan reilusti tinneriä, kulkee hetken hel..tin
lujaa.
Vanhat “muoviputki” sulakkeet voit korjata vaikka tupakka-askin
foliopaperilla. Jo kestää tulee, ainakin 50A.
Kanelia syylariin, niin vuodot loppuu.
Kun dieselautosta vuotaa tankki, sen voi korjata Mäntysuovalla. Kovaa
saippuaa pehmitellään käsissä ja muovataan pallo, joka tollataan
vuotavaan paikkaan. Vielä vähän päälle alustamassaa, jo kestää. (toimii,
paikkasin vanhan Mersuni tankin noin, kun en viittinyt ruveta tinaamaan.
Kesti noin puoli vuotta ennenkuin alkoi uudelleen vuotaa. Vuosi muuten
letkujen lähdöistä, eli oli aina naftassa, eikä siltikään liuennut)
Jarrulaikan tai rummun voi sorvata ryssän malliin paikalla, eli pyörä
pois, rumpu nurinpäin kiinni, nelonen silmään ja lastu lentämään.
Kun kynnyskotelot ovat oikein ruostuneet, niin ne voi valaa täyteen
betonia. Samalla auto jäykistyy ja alusta laskee eikä katsastusmiehen
piikki taatusti mene läpi. Varmista kuitenkin, etteivät kotelot
lisäpainoineen irtoa korista.
Puhjenneen tubelesrenkaan saat kätevästi paikattua sopivasti vuollulla
muovitapilla ja liimalla. Itse käytin nylonia ja kontaktiliimaa.